Ksenia Kamikaza :: Textura #18 (16.03.18) – Ukr

4-kamikaza2

Українська  English   Русский

4-kamikaza2

Ти не раз говорила, що на початках не планувала ставати за пульт. Коли зрозуміла, що хочеш займатись цим серйозно?  Можеш уявити, що могло бути інакше?
– Як не дивно, можу. Але рада, що вийшло так. Спочатку я хотіла знімати рекламні та музичні ролики, щось не довше 5 хвилин. Мені досі подобається відео, для дуже багатьох вечірок і кліпів я знімала промо-відео сама. Але мені пощастило, що все-таки основним заняттям стала музика. Як і багато хто в 90х, я ходила на тусовки, діджеї мені здавалися богами, що передають сигнали прямо з космосу. Потім багато хто став просто моїми друзями. А тепер сигнали можу передавати я сама. Сподіваюся, з іншого боку пульта завжди будуть люди, яким ці сигнали необхідні.

Твоїм тусовкам Platz fur tanz і Debosch вже більше 10 років.  Як оціниш цей етап, що змінилось за цей час, які були цілі на початках і які тепер?
– Цілі не змінилися: нести електронну музику людям. Саме тому я погодилася робити радіошоу Intelligent Beats майже 15 років тому. У мене була величезна колекція записів, а більшість людей, яких я зустрічала, нічого не знали про формат, альтернативний до MTV або звичайного радіо. Кожен випуск я робила з вдячністю, що я можу говорити про цю музику з величезною аудиторією. А потім з’явилася ідея і можливість робити вечірки. Одна, друга, в клубах, якихось альтернативних місцях. Стало зрозуміло, що вечірки поза клубами люди чекають більше, готуються до них особливо. Ми стали робити рейви в ангарах. Так що розвиток був продиктований як нашим прагненням доносити до людей музику, так і їх бажанням вирватися зі звичайної атмосфери в щось особливе, інший світ.

Розкажи як зародилась ідея вечірок в поїзді Debosch Express і як це зараз відбувається? Ви повністю винаймаєте окремий поїзд? Куди він їде, скільки триває ця вечірка і як домовляєтесь з керівництвом залізниці, враховуючи, що танцюєте на кріслах, алкоголь, напевне, тече рікою і тд?
– Ідея народилася у моєї подруги, вона втілила це в формі закритого корпоративного вечора, а я підхопила ідею і перетворила в щорічну традицію. Так, це цілий поїзд зі своїм маршрутом по Латвії, в кожному вагоні по 2 діджея, своє стилістичне спрямування. Все відбувається 4 години і потім ми вирушаємо на афтерпарті на човні. Алкоголь, звичайно, тече, але DEBOSCH EXPRESS особливий захід, люди це розуміють і вандалізм відсутній. Навпаки, всюди розкладені паперові рушники, люди, розливши напій, відразу прибирають. Взагалі, це особлива атмосфера, передати її неможливо, можна тільки побувати і відчути. Щороку в поїзді свій вайб, жоден з них не гірше або не краще, просто інший і особливий.

Ти є куратором і натхненником фестивалю Under Festival в Ризі, який був вперше організований минулого року. Чи можна вважати, що це стало логічним продовженням попередніх організаційних ініціатив? Що було найскладнішим, враховуючи, що починати завжди найважче, і які будуть зміни цього року, крім лайн-апу, зрозуміло?
– В команді UNDER кілька людей, кожен незамінний і несе свою місію. Я в основному відповідаю за те, що вмію – підбираю артистів і доношу музику людям через спілкування на Фейсбуці і в житті. В 2009 я вже організовувала фестиваль в Ризі, він називався Aiziet! і об’єднував в собі 20 ризьких клубів. Але відверто, це виявилося занадто складною схемою для нашого міста. В 2017 спроба фестивалю повторилася і не провалилася. Дводенний фестиваль в місті, в доступній локації з сильним лайнапом – люди сприйняли це на ура! Найскладнішим було спрацюватися з командою, всі прийшли не тільки з любов’ю до електронної музики, а й зі своїми звичками в організації, але ми навчилися взаємоповаги і чути один одного, це дуже важливо. Звичайно, був мільйон технічних косяків, але всі артисти виступили, а публіка на собі ці косяки не відчула. Так що можна сказати, що нам є, чим пишатися, і звичайно, в майбутньому все буде тільки краще.

Чи є в Ризі ще якісь хороші  місця, де можна почути техно орієнтовану музику крім тих, що ти організовуєш і як ситуація з місцями/клубами для таких івентів (на зразок як колись було в порту Andrejsala)?
– Андрейсалу, на жаль, влада міста як подарувала неформальній молоді, так і забрала. Тепер там суцільна комерція. До речі, коли нас виганяли, то звинувачували саме в цьому: ми дали вам приміщення під творчість, а ви тут клуби розвели, гроші робите. Тепер там не залишилося місця андерграунду, дорогі машини і високі підбори. Парадокс або розрахунок. Але місця є, хоча в порівнянні з скажімо 2006 роком, їх в рази менше. Є клуб One One, по атмосфері найперспективніше техно-місце міста. Є Teritorija, там більше хаус, є Autentika і Kanepes Kulturas Centrs, там сама альтернативна публіка і повна суміш стилів. І, звичайно, ми не перестаємо робити вечірки в незвичних місцях.

Ти сама, здається, колись уже відкривала повноцінний клуб у Ризі, не було після цього ще бажання повернутись до цієї ідеї?

– Клуб відкривала не я, я працювала там букером іноземних артистів. Але після його закриття я більше захопилася саме поп-ап заходами, в клубі менше творчості, більше рутини.

На скільки відомо, у тебе є власний бар в Ризі? Там теж організовуєш івенти?

– Бар я продала два роки тому, і переїхала до Грузії. Але поки він був у моїх руках там всі танцювали на столах в прямому сенсі слова. Звичайно, бар на 50 осіб не мав техно-формату, це був вінегрет з будь-якої хорошої музики, і живої, і електронної, але весело було завжди. Ми і назвали бар “Fiesta”, свято, в честь твору Хемінгуея, який, як відомо, дуже любив пити вино.

1

Враховуючи твій великий музичний досвід, як оціниш зміни в техно музиці за останні 10 років?

– Мені подобається те, що відбувається в техно. Артисти продовжують серйозно “копати”, шукати нові звуки, техно перестало вбивати, воно стало більше подорожжю в світ, відмінною від буднів. Це вже суміш з ембіентних ландшафтів, нерівних ритмів, але завжди відчувається міць, структура. Що не подобається, що тепер всі грають техно, навіть якщо це хаус або електро. Техно ліплять до всього. Хаус і електро теж прекрасні стилі, не розумію, чому люди, їх несучи, бажають, щоб всі думали, що вони техно-діджеї. Відповідно, і у публіки в голові каша. Були випадки, коли після хаус-сету до мене підходили люди і говорили, що давно не чули такого крутого техно. І що на таке відповідати? Я посміхаюся і кажу “дякую”.

Які техно лейбли і продюсери для тебе зараз найбільш актуальні і кого можна назвати твоїм улюбленими артистами?

– Хлопці з Schwefelgelb абсолютно незрівнянні. Альбом Artefakt вразив в саме серце. Останній Kangding Ray відмінний. Developer щоразу створює неймовірні треки і не менш неймовірний вайб в клубі. Насправді я не люблю прив’язуватися до лейблів і імен, і навіть якщо артист створить один трек, але який вразить мій слух, моя повага і вдячність будуть безмежні.
З улюблених артистів назву Karenn, Audion, Lucy, Oscar Mulero, Inigo Kennedy, Dasha Rush. Загалом, це той ряд артистів, що не обмежують себе в стилі, можна копнути глибше і виявити нові горизонти.

Розкажи про свій останній
EP на іспанському лейблі Different is Different Records. Що стоїть за цією роботою і чи плануєш найближчому часі нові релізи?
– Так, буде ще реліз на французькому Volute, більш даб, хаус, але теж з техно-реміксом на один з треків. А іспанський реліз Rebel One побачить світ в кінці лютого. В принципі, як будь-який інший мій трек, що увійшли в це реліз – це нескінченний пошук самовираження. Тут я більш мелодійна, або стримана, або різка. Реліз на Volute в якійсь мірі буде навіть політичним, я використовую в якості семплу промову Мартіна Лютера Кінга і інтерв’ю з Мерилін Монро.

Який з івентів, де ти виступала для тебе найбільш пам’ятний на даний момент?
– Звичайно, з останнього особливою подією було запрошення в лондонський fabric. А до цього мене запросили в Dommune в Токіо, що було повною несподіванкою. За діджейську кар’єру було багато подій, про які згадуєш довго, але головне, до будь-якої ставитися з вдячністю, навіть якщо воно не було найкращим: досвід завжди досвід, без нього немає розвитку і не з’являється якість.

Свій нік Kamikaza ти отримала за божевільну енергійність. Звідки черпаєш такий запас сил, враховуючи, що постійно виступаєш, організовуєш івенти, готуєш радіо ефіри, плюс сім’я?
– Взагалі не знаю. Просто ця енергія є і зупинити потік ідей і бажання щось робити неможливо. Сім’я від цього, скоріше, страждає, але вони звикли. Я їм обіцяю, що після 50 я сяду на березі моря і буду няньчити онуків і вони завжди будуть знати, де мене знайти.

Які твої хобі і чим любиш займатись коли є вільний час?

– Обожнюю подорожувати. Є хвилинка, зірвуся в якесь нове місце. Навіть нехай в межах міста. Особливо, як переїхала до Грузії, проблема знайти, що досліджувати, повністю відпала.

Чи була ти ще колись в Україні, якщо не брати до уваги твій виступ на  
Kazantip в 2012 ? І що тобі відомо про Львів?
– Так, була і не раз. Виступала в Києві і Харкові, і їздила до Одеси відпочити. Одеса абсолютна любов, я обожнюю міста на морі, так як і Рига має узбережжя, на яке завжди можна втекти від суєти, помедитувати з пляшкою шампанського. А до Львова давно мріяла потрапити, він географічно і архітектурно більш західний, ніж українські міста, в яких я бувала. На деяких фотографіях нагадує стару Ригу, в таких містах завжди відчуваєш себе затишно. Всі знайомі, хто побував у Львові, відгукуються про місто із захопленням, так що впевнена, і мені він припаде до душі.

інтерв’ю – Karma Detalis

Українська  English   Русский

Posted on: February 14, 2018, by : max